En enklere og mer konkurransedyktig viftekonvektor

SGP Armatec tilbyr de svært populære Olimpia Slimline viftekonvektorene. Viftekonvektorer gir betydelig mer varme enn radiatorer i forhold til størrelsen og er spesielt nyttige i lavtempererte anlegg. Med en viftekonvektor vil man få en bedre luftsirkulasjon og i tillegg til å varme, kan de aller fleste viftekonvektorene også benyttes til kjøling. I noen tilfeller med høy luftfuktighet kan viftekonvektoren også benyttes til luftavfuktning samtidig som den er i kjøledrift.

Viftekonvektor fås i flere ulike størrelser, farger og med ulike effekter. Ønsker man en enkel og konkurransedyktig variant så kan vi anbefale SL®S Smart viftekonvektorer 2-rørs. Dette er en elegant viftekonvektor, designet spesielt med tanke på prosjektmarkedet. Konvektoren kan monteres på gulv, vegger eller tak og leveres uten grill i frontplaten.

Bytt ut radiatoren med konvektor
Dette er en rimelig måte å få installert vannbåren varme og passer meget godt sammen med varmepumpe. Viftekonvektorer kan benyttes i forbindelse med bytte fra oljekjel til varmepumpe for eksempel ved at man bytter ut en eller flere radiatorer med viftekonvektorer. Man trenger ikke å bytte ut alle radiatorene i et rom, men det er viktig at det er store nok rør frem til viftekonvektoren, her anbefaler vi ¾», men minimum ½». Innregulering av vannmengden er nødvendig.

Passer til alle varmekilder
En viftekonvektor kan benyttes til varmedrift på alle vanntemperaturer fra 25 – 80°C. Det betyr at den passer til alle varmekilder så som varmepumpe, oljekjele, elkjele, gasskjele og solvarme. Minimum temperatur i kjøledrift er 4°C, det betyr at den passer til alle varmepumper som kan levere kjøling, samt såkalt frikjøling, det vil si å benytte brønnpark direkte til kjøling via en kjøleveksler. Dette gjelder alle våre viftekonvektorer.

For å forenkle uttaket av viftekonvektorer har vi laget et lite Excel-basert verktøy for å bistå til uttaket. Beregn Olimpia viftekonvektorer.