Dette er Ernströmgruppen

SGP Armatec AS er eid av Ernströmgruppen AB, et familieeid industrikonglomerat som har forretningsidé for å drive, utvikle og erverve velforvaltede selskaper innenfor en rekke utvalgte fremtidige nisjer.

Hvert selskap som er en del av Ernströmgruppens desentraliserte økosystem, ledes av gode ledere som sammen med sine ansatte drives av å gjøre sine selskaper litt bedre, litt mer effektive og litt mer kundeorienterte hver dag.

Deres viktigste oppkjøpskriterium er å kjøpe ekte selskaper fra ekte mennesker som deler deres lidenskap for å utvikle langsiktige selskaper for fremtidige generasjoner uten noen avslutningsagenda.

De ser det som sin oppgave å gjøre gode bedrifter bedre for en bærekraftig og digital fremtid.

Les mer om Ernströmgruppen her

Søsterselskaper

SGP Armatec AS og fire andre norske selskaper eies av Ernströmgruppen i Sverige. Ernströmgruppen er et nordisk industrikonglomerat som selger teknisk avanserte produkter og tjenester til en mengde ulike markedssegmenter. Totalt eier de 10 selskaper i Norden.

Gruppen består i dag av følgende selskaper i Norge:

Armaturjonsson AS

Armaturjonsson AS er et av de ledende selskaper i Norge med produkter og systemer for distribusjon av all type trykksatt vann innendørs i alle typer bygg, som tappevann, varme og kjøling, sprinkler og vanntåke, i tillegg til installasjonsmateriell for rørleggerbransjen.

Armaturjonsson har nesten 50 års erfaring med norsk byggebransje, og har ligget i tet når det gjelder å tilpasse sine produkter til skjerpede krav og regelverk.

Omsetning: 250 MNOK
Ansatte: 30
Fokusområder: VVS
www.armaturjonsson.no

Armaturjonsson-logo-Large-PMS

Armatec AS

Armatec er en av Norges ledende kunnskapsbedrifter innen ventiler, automasjon, aktuatorer, pumper, sikkerhetsventiler, instrumentasjon og rørtekniske løsninger til olje & gass, prosess, marine og landbasert industri.

Armatec har mer enn 60 års erfaring i bransjen. De har kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Omsetning: 60 MNOK
Ansatte: 16
Fokusområder: VVS/VA, energi og prosessindustri
www.armatec.no

Logo-Armatec2

Kruge AS

Kruge AS er spesialist innen Rørsystem, Montasjesystem og Festematriell for tekniske installasjoner VVS og Sprinkler, Ventilasjon samt Kjøle- og Kulde. I tillegg leverer de rillede lettvektsrør til sprinkler og varme og kjøling. Selskapet leverer også sprinklermateriell så som sprinklerhoder, sentraler osv. Kruge har en ledende rolle i sin nisje, og regnes som markedsleder i Norge.

Omsetning: 85 MNOK
Ansatte: 19
Fokusområder: VVS
www.kruge.no

Kruge-logo-Piping-Systems-CMYK-vektorisert

Polyform AS

Polyform AS er en ledende produsent av fender- og bøyeprodukter. Deres produktspekter og varemerke er kjent i maritime miljøer verden over. Polyform bruker et bredt spekter av produksjonsteknologier slik som rotasjonsstøping, blåseforming, sprøytestøping og ekstrudering av ulike plastmaterialer.

Omsetning: 110 MNOK
Ansatte: 70