Vedkjele Gasogen G3

UNICAL vedkjeler er slik konstruert at de gir maksimal varmeeffekt og minst mulig forurensing. Dette oppnås ved at forbrenningen styres av en innblåningsvifte som tilfører eksakt riktig mengde primær- og sekundærluft under forbrenningsprosessen. Dette i kombinasjon med et avansert fullautomatisk styrepanel og en høyt utviklet kjelekonstruksjon, med sluttforbrenning i keramisk etterforbrenningskammer, har resultert i en vedkjel med unike egenskaper.

Kategori:

Beskrivelse

Den optimale forbrenningen oppnås ved en perfekt balanse mellom temperatur, luftturbulens og etterforbrenningskammerets oppbygning. En avgjørende faktor ved enhver forbrenning er lufttilførselen. I tradisjonelle vedkjeler varierer lufttilførselen på grunn av svigninger i skorsteinstrekken. I G-kjelen er disse ulempene fjernet, idet forbrenningsviften gir eksakt og balansert overtrykksforbrenning og forgassing. Kjelen har en virkningsgrad på ca 88%.

• Alle
  • Akkumulatortank (4)
  • Ekspansjonskar (2)
  • Elektrokjeler (1)